13 Ocak 2015 Salı

Uyandırma Servisi

Varlığım bir küfür gibi çarpsın cehaletinizi suratlarınıza.
Kaçmaya köşe bucak yer arayışınız olayım her daim.
Yakanızdan silkip atmaya çalıştıkça hayaletimi,
Kararlı ve gür sesim yankılansın kulaklarınızda:
"Boşuna uğraşma!"

Ben bir ceza olarak gönderildim size.
Bir "uyandırma servisi" olarak;
Uykunuzun en tatlı yerinde
Bangır bangır çalan
Bir çalar saat olarak.

"Yeter artık! Uyan. Haydi!" diyor olduğum için nefret ediliyorum bu kadar.
Yoksa, bir çalar saatin kendisinden
Neden nefret edilir ki başka!

Pili bitmiş,
Çala çala tükenmiş,
Susmuş  bir saatin -varlığı değil
Düşüncesi bile yetiyor
Tüylerinizi diken diken etmeye,
Biliyorum.
Sizi anlıyorum
Tanıyorum.

Ancak,
Şunu iyi bellemenizi istiyorum;
Bir düşünceden kaçıyor olduğuna inanmak
Sadece yanılmaktır.
Kendini kandırmaktır.

"Benden nefret etmeyin artık" demiyorum,
"Bana duyduğunuz nefretin kaynağını kendi içinizde arayın" diyorum
Kendinizi eksiklikleriniz,
Kusurlarınız,
Sıradanlığınızla da sevebilirsiniz -diyorum.

Bunu başarmış olamadığınız için bu öfke
Bu horgörü
Bu nefret diyorum.

Bazen
En bakımlı halimle geleceğim yanınıza;
Gözleriniz kamaşacak ışıltımdan.
Bazense,
Çirkin mi çirkin görüntümle
Bulanacak içiniz,
Beni "güzel" ya da "çirkin" diye
Kategorize edemeyeceksiniz.

Ne sustuğum belli olacak
Ne konuştuğum.
Susuşum da
Konuştuğum anlardaki gibi
Çıldırtacak sizi;
En bilge halimin,
Suskun görüntümün altında olduğunu düşüneceksiniz.

Küçük, saçma, basit kaygılarınız geldiğinde aklınıza
Hepsi için benim
"Beş para eder şeyler değil bunlar"
Deyişimi anımsayıp
İrkileceksiniz.

Yine
İç sesinizle bana cevaplar yetiştirmeye çalışacak
Bunun, kendinizle girdiğiniz micadelenin
Bir uzantısı olduğunu
Kabul etmek istemeyeceksiniz.

Varlığım
Bir küfür gibi çarpacak suratınıza
Cehaletinizi,
Kaçmaya köşe bucak yer arayışınız olacağım
Her daim...

Yakanızdan silkip atmaya çalıştıkça
Hayaletimi,
Kararlı ve gür sesim yankılanacak
Kulak zamlarınızda:
"Boşuna uğraşma!"


Gülşah Köksal
07.01.2015


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder